sâmbătă, 17 mai 2014

Inovatia si impactul ei in economie

"Inovatia este instrumentul specific al antreprenoriatului. Este actul care confera resurselor o noua capacitate de a crea bogatie" - Peter Drucker

Progresul umanitatii a fost posibil de-a lungul timpului datorita inovatiilor succesive. Inovatia poate aparea sub mai multe forme, cum ar fi de marketing, management sau tehnologica. Cea mai importanta din cele enumerate inainte este inovatia tehnologica, deoarece ea este tipul de inovatie care le precede pe celelalte, practic de la ea incepand o idee cu adevarat noua, care apoi prin management si marketing eficient va fi promovata si va ajunge la uz pe scara larga.
Este un lucru cert ca inovatia apare in urma punerii in aplicare a unor idei bune. De cele mai multe ori aceste idei nu apar in urma unui gand de la un singur om, ci iau nastere dintr-un numar de idei de la mai multe persoane, pentru ca fiinta umana are capacitatea de a avea o gandire colectiva si cumulativa. Societatea adesea este rigida cand vine vorba de idei noi si le respinge, astfel ele ramanand o simpla banuiala intiparita in mintea celor care le-au emis. Uneori este nevoie sa treaca mult timp pana cand un gand sa iasa la suprafata si sa fie exprimat intr-un mod articulat, devenind o idee.
Creativitatea este elementul cheie in formularea ideilor bune si desi unii au mai multa, iar altii mai putina, ea este din fericire exersabila. Multi oameni si-au pierdut imaginatia din cauza faptului ca le este frica sa aiba ideile sau opiniile judecate de catre cei din jur. Acest lucru duce la o inhibare a imaginatiei si a instinctului de a inova in vreun fel. Potential exista in toata lumea si oricine ar putea fi capabil sa formuleze macar cateva idei fundamental bune de-a lungul vietii, insa frica de a avea ideile respinse de catre cei din jur este deseori coplesitoare.
Exista multe moduri de a exersa imaginatia, insa cel mai eficient este discutia cu alte persoane. Socializarea intre oameni cu interese similare duce la formularea unor idei pe care poate ca fiecare dintre ei in mod independent nu le-ar fi emis, de aceea un element foarte important in ecuatia aparitiei unei inovatii este comunicarea. Ea ne-a permis sa invatam ceea ce au descoperit altii inaintea noastra si a dus la inovatii si dezvoltare in toate domeniile. Oamenii si-au dat seama din cele mai vechi timpuri ca au nevoie sa fie alaturi de altii cu interese si scopuri asemanatoare cu ale lor pentru a putea sa se dezvolte din punct de vedere profesional si personal. Organizatii de tip think tank au aparut tocmai pentru a gasi solutii la diverse probleme utilizand gandirea colectiva a mai multor minti care lucreaza impreuna, completandu-se reciproc.
Multe companii mari si-au dat seama de potentialul oamenilor cu imaginatie si si-au creat propriile think tank-uri, exemple fiind Apple, Xerox, Google, etc. care folosesc imaginatia si ideile ce ies de la aceste grupuri de oameni inteligenti pentru rezolvarea diverselor probleme ale companiei.
Din punct de vedere economic, ideile sunt o adevarata resursa pentru companii, si potentialul acestora de a aduce un plus de valoare pentru firma este limitat numai de calitatea lor si de felul in care sunt aplicate. Inovatiile tehnologice sunt cele care creaza industrii noi, le dezbina pe cele depasite si modifica felul in care este alocat capitalul in lume. Evolutia tehnologiei este rapida si ireversibila, iar cel care este mereu la curent cu ultimele inovatii tehnologice mereu va avea un avantaj fata de competitorii sai.
Inovatia este arma principala a antreprenorului de succes si il defineste in toate activitatile sale. Ea este pilonul central in prosperitatea economica, iar cei care refuza sa inoveze si sa se reinventeze constant vor fi depasiti de altii care sunt dispusi sa faca acest lucru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu